Ja där ser man

Av alla som känner mig och läser den här bloggen....den enda jag fick en liten kick positivitet av är en kille jag egentligen inte känner. Det säger ganska mycket. Tur att någon bryr sig i alla fall.

Det är bättre nu. Saker och ting är fortfarande väldigt jobbiga, men jag lever.

Idag har det varit ett riktigt jäkla busväder, spöregn är en underdrift. Sen åskade och blixtrade det en massa också, hur mysigt som helst!
Jag kan inte sova på nätterna längre, jag vaknar minst en gång i timmen, oftast fler gånger av mardrömmar. Det är otroligt jobbigt, om jag inte kände mig trött förut så gör jag det nu. Försökte sova en stund på soffan förut, det brukar gå finfint, men idag tvärvaknade jag efter 10-15 minuter för att jag drömde att jag höll på att drunkna. Så inte ens det fungerar! Morr, ska det fortsätta såhär så kommer graviditetshormonerna definitivt att börja spöka snart! Fast de kommer att bero på sömnbrist, men alla kommer tro att det är hormonerna, så det spelar ingen roll.

Till veckan ska vi försöka ta oss iväg till Alingsås, inte varit där på över ett halvår nu och jag saknar dem så mycket! Speciellt Tobbe, Maria och Therese. Och gamla chefen Karin, den underbaraste chef jag haft. Vi får stå ut med att bo hos Robin, men det får väl gå an....jag har ju Therese i gången bredvid och kan fly dit när det börjar lukta unkna karlar i Robins lägenhet.

Pratade lite med Orre igår också och han vill att vi kommer dit och hälsar på. Han blir pappa i september han, har så svårt att tänka mig honom med bebis...men det är klart, både han och jag har väl kanske blivit lite äldre sen vi började umgås för 7,5 år sen. Inte nödvändigtvis vuxnare och mognare dock   =)

För er som undrar så var jag och Henk till Örebro på bröllopsdagen, badade i Gustavsvik i flera timmar (oj vad de har gjort om sen vi var små, värsta häftiga stället nu) sen tog vi in på fyrstjärningt hotell mitt i stan. Vandrade i Örebros vackra centrum och fikade utanför slottet, åt jättegod buffé på Kina/Mongolrestaurangen Kina Muren. Mysigt ställe med god mat till bra priser. Vi råkade trilla in i en affär med massa film också, de hade rea på ALLT. Vi skulle bara titta, men kom ut med en kasse med 15 dvd-filmer, betalade drygt 400 för dem. Sämre kunde det ju ha varit! På kvällen såg vi på film på hotellrummet och sov underbart gott. Gick upp 7 dagen efter och åt frukostbuffé, sen la vi oss och sov till 11 igen innan vi checkade ut och åkte hem. Kanondag!

Imorgon får vi se vad som sker. Kanske blir en tripp till stan, mamma hade tydligen handlat massa grejsaker till mig och Eugene i magen. Jag måste försöka ta tag i skolan snart också, men varje gång jag ska göra det blir jag så uppstressad. Nu ska jag i alla fall försöka sova en stund innan jag börjar drömma mardrömmar.

Dagens middag: spaghetti med ost & skinksås

Dagens Djur



Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan min smula, hade jag tagit en titt i din blogg om föregående inlägg hade du givetvis fått respons. Älskar dig det vet du <3

Ja det är kul att vi har varit ihop så länge, jag och michael firar 8år ihop på nyår, så två år kavr tills 10år :S Gud va underbart och romantiskt att ligga på hotell bara sådär :P Jag vill jag med. Men ska inte gnälla nyss varit på semester. Om ett par år då ska vi åka till sicilien, Du, Henrik, Jessicka, Micke, Jag och Michael glöm inte det :) Era bebisar kan få växa till sig lite först så är allting mycket lättare. När ni fått bilen ska vi ta en fika och ni får hämta vagnen till Prinsen. Ha det gott gumman och hoppas att du slutar drömma så mycket så du får en blund i ögat, var lika dan med alicia men det gick över i slutet för då var jag så trött och deckad. Puss & Kram Tezzie

2009-07-31 @ 07:36:18
URL: http://tezzies-palats.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0