Halvvägs

Ja, vad hände nu när vi kom hem från kusten då? För det första så kom vi hem till en slocknad frysbox. Henrik hade råkat dra ur sladden till frysboxen när han drog ur alla kablar till datorn när vi åkte. Alla matvaror låg och flöt i smält is och köttsaft, men som tur är så hade inget läckt ur i alla fall. I frysboxen låg allt bröd mamma hade bakat till bröllopet, all kycklingfilé, nötstek och skinka hon hade köpt till bröllopet plus vår egen mat till ett värde av ungefär 1500 kronor. Det var mindre roligt att komma hem till vill jag lova! Men det var bara att gilla läget.

Samma kväll när jag ringer mamma och säger att jag är hemma så ber hon mig åka med henne till akuten. Hon har haft så ont i ryggen och benet så länge och hade nått bristningsgränsen. Så jag tog med henne in och väntade med henne i sex timmar innan det blev klart att hon skulle ligga kvar.

Ingen vidare rolig dag att komma hem från semestern på va?

Sen fick mamma ligga kvar på sjukhuset i nästan en vecka innan det bestämdes att hon skulle opereras. Jag var in till henne varje dag och pysslade om henne, gick åt mycket parkeringspengar under den tiden! I torsdags nu så opererades hon äntligen och förhoppningsvis ska det bli bättre innan bröllopet, men det är ju ingen garanti. Två veckor idag till bröllopet btw.

Igår var vi hos Micke och Jessicka, Rickard och Petra var med. Och Sabina. Vi åt massa gott grillat: fläskfilé, champinjoner, majskolvar m.m. Jag hade bakat en chokladmarängtårta med glasskrämsfyllning som vi fick i oss efter 22 på kvällen, eftersom det regnade hela kvällen så myste vi med film istället. Men strax före tolvslaget så åkte alla hem, vi är fan för gamla för att festa till gryningen. Speciellt jag som inte ens kunde styrka mig med alkohol då!

På tal om det så är det halvvägs nu, på tisdag går jag in i vecka 21. Och vi har varit på ultraljud och det är en liten pojke och allt ser bra ut. Vi har börjat sortera in alla kläder och så nu, det har blivit mycket! Fått massor av micke och Jessicka efter Sabina också som en pojke kan ha.

Ikväll blir det lugna gatan här med film och god mat.

Dagens middag: Henk bestämde spjäll och pommes

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Kul att du kommit igång att skriva. Har saknat din sida.

Hoppas du blev bra hos frissan.

Kram kram

2009-06-22 @ 15:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0