lyckad helg

Inte!
Först bråket vi hade i fredags vilket gjorde att lördagen var väldigt avslagen. Det enda som var bra med lördagen var att vi fick se FBK-BIF matchen hemma hos svärfar och Färjestad vann sin andra raka kvartsfinalmatch. Men vi blev i alla fall vänner på lördagen och pratade ut, så det är ingen fara.

Igår gick vi upp och packade lite saker innan vi åkte iväg mot stockholm. Var framme strax efter 16, satte oss på ett café och åt en grillad ciabatta och drack kaffe medan förväntningarna höjdes. Se Metallica liksom! Och efter att ha köat i 40 minuter i iskyla och blåst för att få komma in i Globen så hittade vi våra platser, åt lite popcorn och väntade på förbanden som skulle starta 19. Men det hände inget på scen annat än att de hade Absolut Dret-metal på repeat i högtalarna. Strax efter 20 fick vi se Metallica. I alla fall tre av dem. Trujillo, Hammet och Ulrich kom ut på scen och sa att det var inställt eftersom Hetfield var på sjukhus. Några tårar trängde ur mina ögon (och jag lär inte ha varit ensam om det i Globen) men det var bara att packa in sig i bilen och krångla sig ur huvudstaden igen och åka hem. Så vi var hemma strax efter tolv inatt.

Vi ska behålla biljetterna, för vi kommer få nya till en annan konsert som kommer hållas exklusivt för oss som var där igår. Det kommer antagligen bli i maj. Men det kostade oss ungefär 800:- att ta oss dit och tillbaka igår och de lär vi ju inte se röken av. Men men, det är bara att se fram emot maj istället. Men skôj helg liksom!

Idag är jag snorig, täppt i näsan, ont i halsen och hostig. Bra eftersom jag ska till skolan imorgon. Och på tal om skolan så fick jag ett mail från min lärarinna om att hon tror att jag skriver av boken i mina uppsatser. Ganska löjligt, eftersom jag inte ens äger boken eller ens har öppnat den en enda gång.

Dagens middag: Schnitzel med mos och gräddsås

Dagens Djur

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Som du redan vet så älskar jag dig precis som du är!!

För mig är du fin eftersom jag känner dig.

Vonsan

2009-03-09 @ 15:18:11
Postat av: Yvonne

Som du redan vet så älskar jag dig som du är!

För mig är du en fin och bra person.

Bamsekram från Vonsan

2009-03-09 @ 15:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0