Tuesday's gone

Nu är det tisdag igen, vilket innebär skola på förmiddagen och Harrys på kvällen.

Skolan gick bra, först var det teori om kateterisering i en timme, sen var det kafferast i 20 minuter. Efter rasten fick vi två och två själva sätta katetrar på dockorna. Min docka var mycket bråkig, hon tappade sitt könsorgan hela tiden. Det gick bättre när jag gjorde henne till man. Det känns ganska idiotiskt att praktisera på de här dockorna, det är långt ifrån på riktigt. För det första så ligger de helt stelt och stilla, de bråkar aldrig emot och de hjälper inte till med att till exempel sära på benen. För det andra så får de inte ont om man gör fel, de har urinrör som är enorma och lätta att forcera och de har inga mjukdelar som blygdläppar eller förhud. Men men, man kanske lär sig ungefär hur det går till i alla fall. Sista halvtimmen fick vi se på en film där folk sätter tappningskateter på sig själva. Mot slutet kände jag mig lite illamående, inte på grund av filmen, utan antagligen en blandning av hunger och kämpandet med mitt nya jag.

Så nu är jag hemma och äter en smörgås och dricker lite oboy innan jag ska hämta lillebror 13.20 och följa med honom till kommunen och SOC, han har aldrig varit där och behöver lite stöd och vägvisande.

Klockan 19 ska jag hämta Josse, sen bär det av till Harrys med ett superlag. Vi är väldigt blandade idag: Jag, Josse, mamma, Greger, Malin och Andreas, det borde betyda att vi är ganska allround i frågorna. Vi får väl se, kul ska det bli i alla fall.

Det är ett så fint inlägg Tezzie gjorde i sin blogg, jag blev faktiskt rörd till tårar när jag läste den imorse. Mycket om gamla minnen och flydda tider. Jag älskar att tänka på det förgångna, åtminstone det roliga. Kanske kommer ett liknande inlägg från mig framöver.

Nu ska jag dricka upp min oboy, sen ska jag åka. I love you my readers! Ni får mig att fortsätta blogga.

Dagens middag: Ris med chinese sweet 'n' soursås och strimlad karré.

Dagens Djur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0