My love

Så, nu har jag varit hos mamma och fikat, hon hade fixat blåbärspaj och vaniljvisp. Mycket gott tillsammans med kaffe. Vi pratade och hon hjälpte mig med lite skolarbete. Jag tror jag har bestämt mig att inte lämna in alla uppgifter under sommaren, vi kan vara ganska beroende av mitt studielån till hösten innan Knyttet kommer.

Nu ska jag strax fixa med maten som vi äter till Top Chef, efter det lägger jag upp dagens bilder på http://lenko.bilddagboken.se

Men först lite skoj fakta sådär som jag slänger in ibland:

Frågor om någon du älskar

Vad heter han? Henrik Kilgren
Hur gammal är han? Fyllde 28 i april
När träffades ni sist? För ungefär 30 minuter sen innan han gick på promenad
Vad har han för hårfärg? Mörkblont eller ljusbrunt kanske?
Brukar han färga håret? Nej, jag tror faktiskt att han aldrig har gjort det
Vad har han för parfym? Just nu har han Björn Borgs 109
Är han galen? Helcrazy ibland, tokrolig ibland, fegfis ganska ofta
Vad är erat första minne? När jag träffade honom på Martins 23-årsfest och Henrik bjöd på ost
Har ni många minnen ihop? Oh ja, undrar hur länge jag orkar minnas alla
Vart bor han? I våran lägenhet på Skoghall
Har ni varit utomlands tillsammans? Ja, i Danmark några gånger (3 eller 4) och 2 gånger på Sicilien
Är du avundsjuk på honom? Ja. På hans uppväxt och hans sociala färdigheter
När träffades ni första gången? På Martins 23-årsfest sommaren 2002
Hur träffades ni? Via gemensamma vänner, började festa ihop och sen blev vi vänner som ledde vidare
Vad sysslar han med för sport? Ingen alls utom promenader. Och möjligen WII-sports och hockey på PS3:an
Vad brukar han göra på helgerna? Umgås med mig, se på film, leka med kompisar
Har han fräknar? Nej...eller kanske lite på sommaren
Har ni kollat på film någon gång? Flera tusen gånger skulle jag tro
Har ni bråkat någon gång? Oh ja...men ändå ganska få gånger med tanke på hurpass länge vi varit ett par
Har ni skrattat tills ni gråtit? Absolut!
Har du sett honom gråta? Ja, det gjorde ont i mig
Har du sett honom vara riktigt arg? Jag tror det
Har han sett dig gråta? Alldeles för ofta tyvärr
Vad ska ni göra i sommar? En vecka i Fjällbacka, mammas bröllop och en massa billiga aktiviteter
Har han svikit dig någon gång? Ja jag anser nog det tyvärr
Vad skulle du göra om denna personen dog? Inte mycket alls, någonsin
Kommer ni vara kompisar om 10 år? Om vi inte fortfarande är gifta då så tror jag att vi kommer vara vänner
Vad är det bästa med honom? Han anstränger sig för min skull. Han är oftast ärlig och han gör mig glad
Vad skulle du vilja att han ändrade på? Sin prylgalenhet och habegär. Och sin gubbgrinighet ;)
Skulle du ge honom pengar om du vann 1 miljon? Det skulle jag inte behöva, det skulle vara våra pengar
Hur ser hans klädstil ut? Svarta jeans och t-shirts. Förr med hårdrockstryck, men nu är det sällan
Hur länge har ni varit tillsammans? Ungefär 6,5 år. Gifta i 3 år om 2 månader.

 

Sådär! Då vet ni det, om ni undrade alltså. Nu ska jag fixa maten. Bye bye babies!

 

Dagens middag: Spaghetti med bacon- och champinjonsås

 

Dagens Djur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0