Wonderbar!

Tjohej. 
Det första först, Mamo; du bråkar med mig! =)

Hade jättekul hos mamma med hundarna, de är underbara. Vill ni se bilder på dem får ni besöka min bilddagbok.
Jag fick sova på soffan på nedervåningen, för hundarna tog upp all plats i sängen. Vad jag och mamma glömde innan sänggående var dock att täcka för nymfparakiternas burar. De är fyra skrikfåglar i köket och visst vaknade de 04.30 imorse och väckte mig. Jag blev faktiskt väckt till tonerna av glassbilen, en av fåglarna kan vissla den. Då spöregnade det ute. Jag tog med mig mitt varma täcke och installerade mig på soffan på den inglasade altanen och somnade till regnets smattrande mot taket. Det var underbart skönt! Åkte hem nån gång vid 11 efter en blöt långpromenad med vovvarna.

Nu sitter jag och lyssnar på Saw Theme. Helt underbar! Skulle kunna ha den på repeat ett bra tag innan jag tröttnar.

Har varit och planerat möhippa med två andra ikväll också, det ska bli så kul att fira lilla mamsen. Inte långt kvar nu.

Imorgon ska vi fira lillebror som fyller 23 på måndag. Då är jag sydvästöver, så vi firar honom imorgon. Grillat och lite skoj blir det. Henrik blir inte med, han ska på Nöjesfabriken och skaka obefintlig lugg till dödskallemusik. Han lär väl snarka och pusta öl hela vägen till Fjällbacka på lördag morgon. Blir Lenkan som får köra.

Nu ska jag ägna mig lite åt Sims 3 och sen är det läggdags, vore trevligt om jag fick sova ut åtminstone en dag den här veckan.

Dagens middag: wokade nudlar med grönsaker och strimlad fläskfilé

Dagens Djur


Kommentarer
Postat av: mamoulian

Är det de lyckliga tu på bilden?



Aj-aj, inte glömma duken över fåglarna på natten - det vet jag sen gammalt när jag "bara" hade undulater ;-)



Aha, det var länge sen man köpte soundtrack, kanske nåt du rekommenderar?







2009-05-29 @ 08:34:39
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com
Postat av: Lenkan

Visst, det är mamma som ser så sur ut på bilden! =)



Jag lär aldrig mer glömma att täcka över en fågelbur i ett hus jag ska försöka sova i, jag lovar!



Soundtrack, jadu, har du inte soundtracken till Omen-filmerna så rekommenderar jag absolut de. Något säger mig dock att du redan har dem eller inte vill ha dem i så fall. Gillar du musikaler? I så fall så är soundtracket till Hair hur bra som helst, så mycket blandad musik med riktigt ös i en del. Soundtracket till Saw gillar jag, men det kanske bara är jag =) Speciellt den typiska "Saw Theme", den är ju fantastiskt mäktig

2009-05-29 @ 13:24:52
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: mamoulian

Jo, du har rätt ... OMEN har jag, både ettan och tvåan som soundtrack - grejor det! Men jag ska kolla upp SAW, klart...

2009-05-30 @ 09:29:50
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0