Gaaah, uppdatering bitch!

Fy vad kass jag är på att uppdatera på helgerna då. Men det kanske beror på att jag har lite liv också, vad vet jag? Eller....nä....nu ljög jag kanske. Men jag kan ju låtsas?!

Igår försvann dagen otroligt fort i alla fall. Jag for iväg till Maxi för att handla lite tårtgrejor, slutade med att jag spatserade ensam runt i affärer 1,5 timme. När jag kom hem satte babe och jag igång med bakandet. Vi gjorde egen vit-chokladmousse och dessutom provade vi Ekströms Hallonmousse som fyllning. Nope, den funkar ej, alldeles för rinnig för att fylla tårta med. Snarare hallonvisp dårå. Dessutom var smaken alldeles för söt för en bärmousse, de ska ju vara lite syrliga. Vi gjorde dessutom marängsmörkräm att spackla tårtan med, men den föll mig inte i smaken direkt heller. För söt och smörig helt enkelt. Men sugarpasten svettades ju i alla fall inte!

Här kommer bilder på cakemaking a'la Henk-Lenk från igår:


There you go! Vi var för lata för att leka med mer än bara en färg på en testtårta. Men den blev okej.

Så den tog vi med hem till familjen G-son/Lindström igår eftermiddag, där vankades tortillas och Varan-tv före kaffe och tårta. Vi åt upp ganska exakt en fjärdedel av tårtan, då ska ni veta att Henk och Mike är riktiga godisgrisar! Men den var riktigt mäktig alltså, när Mike och Jessie slängde ut oss vid 23 åkte vi hem till David och Fossan och bjöd dem resten. Och av nån kuslig och underlig anledning så kom vi inte därifrån förrän efter 3!

Så idag är jag trött. Popcorn och cola till frukost. Pizza hos svärfar klockan 14. Sen däcka i soffan. Sounds like a plan!

Kommentarer
Postat av: mamoulian

Jävlar va' gött det ser ut... Hade äppelkaka i helgen med svärisarna... och nu får det kanske bli kladdkaka snart :-D

2009-09-14 @ 10:41:58
URL: http://annals-of-mamoulian.blogspot.com
Postat av: Vonsan

Kanonsnygg? Gud vad du (ni) är duktig (a)!!

Flera tips finns på cakehelp.se

(om du inte redan hittat dig)

Kram kram

2009-09-14 @ 16:29:24
Postat av: Lenkan

Mamo, man tröttnar snabbt på årta när man pysslar med en i flera timmar. Jag lovar, jag hade hellre ätit kladdkaka =)



Tack Vonsan! Nej, jag har inte vart inne där än, ska genast kika. Och imorgon far vi till Tårtpinglan!

Kram

2009-09-14 @ 16:58:52
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0