Hopelessly Devoted?

Jag som lovat att vara min blogg trogen, in sickness and in health....vad gjorde jag igår? Totalt negligerade min blogg! Och er stackars få läsare jag har!
Mycket illa. Jag får botgöra idag helt enkelt och kanske till och med överkompensera, vad vet jag?

Så vad gjorde jag igår som var viktigare än bloggen? Jag var sjuk för det första. Ganska rejält också. Totaltäppt i näsan, var den inte täppt så rann den konstant. Jag nös säkert 183 gånger. Halsen var svullen och det gjorde ont att svälja. Dock ingen feber eller huvudvärk, så det är nog vanlig grisförkylning och inte svininfluensa. Kan vara lika illa det! Jag anar och misstänker dessutom en viss svåger som har smittat mig. Det var elakt gjort av honom anser jag, nu ska jag definitivt inte bjuda på tårta bara sådär mer!

Trots min hemska förkylning så var jag tvungen att fara till kära mor, hon skulle hjälpa mig med skolarbete. Och det gjorde hon, nu har jag fått den spark i baken som får mig att sätta igång igen. Jag tänkte jag skulle plugga när Micro-Mike kommer sen, han och babe ska glo på Fight Night i eftermiddag. Jag är inte så jätteintresserad, väntar hellre tills på söndag då jag får se UFC#103, som förvisso inte bjuder på så många roliga matcher, men det är ändå en gala. Den ska ses.

Jag har spenderat dagens första timme i badkaret. Tänkte försöka lösa upp mina bassilusker i varmvatten. Nu har jag precis tagit urinodling och HbA1c-blodprov, det vill säga för att konstatera långtidsvärdet på min graviditetsdiabetes. Fixat en kopp rykande persikoté också som ska lena min svullna hals. Sen vaknar babe, då är det slut på friden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0