11:e december. I min handväska.

Min handväska är en stor klumpig sak som jag gärna bär som en skolväska tvärs över bröstet och ned på ena höften.
Den är i svart läderimitation med skarpt lila foder och en massa massa massa små fack.
Mycket bra att ha om man vill ha hemliga gömmor. Själv kan jag inte ha det då de blir så hemliga att jag själv glömmer att jag har gömt nåt.
En gång hittade jag en halväten Mars. som legat i över en vecka.

I alla fall.
I min väska finns det alltid:
Smink (i det stora innerfacket med dragkedja)
Plånbok
Tändare (bra att ha även om jag själv inte röker för tillfället)
Tamponger
Pennor
Kalender i fickformat (som jag alltid glömmer att skriva upp saker i. Kommer jag ihåg att skriva upp saker så glömmer jag att läsa vad jag har skrivit upp senare)
Parfym
Papperslappar som jag har skrivit upp saker på men sedan glömt bort
Solglasögon

Sen finns det sånt som jag ofta har i väskan:
Tuggummi
Servetter
Huvudvärkstabletter
Halstabletter
Min Ipod
En 50cl Cola Zero
En blöja

Och sånt som jag väldigt sällan har:
En hamster
Hockeyutrustning
Uppblåsbara badleksaker
Lego
Pengar

PS
Kategori 1 & 2 i full skala får plats alltihop samtidigt i min handväska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0