14:e december. Min första kyss.

Idag har varit en mycket turbulent dag.
Loke hemma hos mig på förmiddagen, sen anställningsintervju på eftermiddagen, tårtbak däremellan och tårtdekorering nu på kvällen.
Sen har mitt humör inte varit det bästa heller. Men det ska nog lösa sig så småningom.

Lucka 14 då. Min första kyss.
Ja, om man inte räknar min första kyss till den slabbiga historien då min första kärlek visade mig hur man gör långtradare när jag var kanske 6 år gammal så tillhör min första kyss mitt första "riktiga" förhållande.

Jag var 12 och han var 11 och vi var faktiskt tillsammans i hela 9 månader!
Tänk er det, så unga!
Dessutom bodde han 18 mil bort, så oftast handlade vårat förhållande om telefonsamtal och brevskrivning.

Men första kyssen kom när jag en helg var och hälsade på hemma hos honom.
Vi fick absolut inte sova i samma rum, men däremot smet vi under en stor silvergran på hans gård och där pussades vi lite innan jag frågade om han ville prova med öppen mun.
Det ville han såklart och vi provade.

Det var tänder som slogs emot varandra, saliv som droppade där det inte skulle droppa och tungor som först var som stela pinnar i varandras munnar för att sedan bli till tjocka slingrande ormar som försökte nå så långt ned i haslen som möjligt på den andre.

Ja.
Min första kyss var alltså inte någe vidare.
Men spännande var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0