19:e december. Det här upprör mig.

Här kan ju listan bli hur lång som helst.
Det är massor av saker som upprör mig, både riktigt allvarliga saker och triviala saker.

Man måste ju få bli upprörd av de mindre viktiga sakerna i samhället också.

Men just i år så är det väl att Alliansen vann valet igen.
Det drabbar mig och min familj så otroligt mycket, så det ligger mig nära om hjärtat.
Debatten kan ju bli lika stor som Kissie är fejk, så jag tänker inte ge mig in på varför det upprör mig så mycket.

Sen är det väl orättvisor i allmänhet. Speciellt orättvisor mot barn.
Men jag antar att även det är en definitionsfråga.

Nåt annat som upprör mig är all denna jäkla snö.
Och kyla.
Lokeman har inte varit ute mycket alls än i vinter.
Antingen har det varit för kallt, blåst för mycket eller snöat för mycket.

Sen upprörs jag av att mina tankar inte alltid buntar ihop sig till intelligenta inlägg för bloggen.


Svarthårig Lenka som upprörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0