Försenat inlägg. 15:e december. Min favoritfödelsedag.

Missade gårdagen på grund av diverse sjuka barn, vänner i trafikolyckor (det gick bra), hårfärgningar hit och dit och besök av svägerskor.
På tal om hårfärgningar så är jag återigen blåsvart i huvudet! Känns underbart, vaknade imorse och såg mig i spegeln igen. Det här är verkligen så Lenkan!

Aja.
Till lucka nummer 15.

Min favoritfödelsedag är min 25-årsdag.
Om jag inte ska leta alltför mycket i mitt privata arkiv från när jag var liten...eller, nej, det är nog min 25-årsdag som är bäst ändå. Jag fyller ju i oktober, så det har aldrig liksom firats med picknick, på stranden eller nåt sånt.
Utom när jag fyllde 15 och 25. Båda gångerna spenderades på Sicilien.

När jag fyllde 15 så var jag en fjortis som dansade på discotek och flörtade med Italienare.
Jag minns inte så mycket från den dagen tyvärr.

Men när jag fyllde 25 så firades jag med en lugn dag på stranden, en frukost i solljuset, en flaska skumpa, fin restaurang och drinkar.
Och det tillsammans med personer som står mig varmt om hjärtat.
Min mamma och hennes gubbe.
Och min man, hans lillebror och min svägerska.
Kunde inte ha blivit bättre!

Rätt sällskap, skumpa, blodigt kött och syrliga drinkar i ett varmt land är allt som behövs för att göra min födelsedag perfekt!

Lite bildregn från min favoritfödelsedag









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0