Gammelnamn

Nu ursäktar jag verkligen om jag trampar någon på tårna.
Men jag förstår inte folk som döper sina barn till riktiga "gammelnamn".

När man jobbar på dagis så stöter man ju på x antal barn och alla barn har ett namn.
Och otroligt många har "gammelnamn".
Jag har träffat barn med namn som bland annat:

Astrid
Olle
Nils
Alf
Bertha
Rut
Åke
Ingrid
Edit
Gunvor

Och massa liknande namn.
Och jag förstår inte!
Jag tycker att det skulle vara svårt att kalla min lilla söta bebis för...Alf liksom...eller Bertha...

Men men, när Edit och Nils har vuxit upp så är antagligen det normala namn, och namn som Angelica och Michael känns som åldringsnamn.
Skumt att tänka på.

Kommentarer
Postat av: ......

& jag kan inte förstå hur man kan döpa sitt/sina barn till vikinga namn tex.

2010-12-17 @ 12:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0