Rätt eller fel?

Som en del av mina läsare vet så utbildade jag mig till barnsköterska (undersköterska med inriktning barn) nyligen.
Är det rätt eller fel av mig att känna att jag nu vill bli förskolelärare?
När jag har varit ute och jobbat i några veckor nu så känner jag att jag älskar det, och jag har blivit bortskämd med ett arbete dagtid och vardagar.
Nu ska jag gå till ett jobb där det är kvällar och helger igen...och det känns inte helt hundra alltså.

Tycker ni att jag inte borde plugga igen?
Tycker ni att jag gör fel om jag hellre vill jobba på dagis?

Hjälp mig, jag får inte direkt någon positiv feedback och skulle behöva det!

Kommentarer
Postat av: Therese

Äsch, man ska väl göra det som känns rätt? :) Jag tycker det låter ganska fel att göra något man inte trivs med hela livet! Go for it! :)

2010-12-19 @ 19:53:27
URL: http://jagskablisyrra.blogg.se/
Postat av: shisa&alicia

Sjukt fin blogg! komentera gärna våran blogg;D

2010-12-19 @ 20:03:44
URL: http://shisaalicia.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Hej! Måste berömma dig för en mycket trevlig blogg! Känner dig inte så väl men tycker att du verkar väldigt modig som delar med dig så mycket av dig själv! Vilket dilemma du hamnat i. Kan känna igen mig i mycket av studieångesten. Om du nu frågar efter råd så ger jag dig gärna detta, testa på att jobba ett år eller så som barnundersköterska. Du valde den utbildningen av en anledningen och är förmodligen helt fantastisk som det. Är förskoleutbildningen efter den tiden fortfarande lockande kan du ju testa då!? Hade inte utbildningen passat dig hade du hoppat av tror jag. Som sagt jag känner dig inte så väl men önskar dig lycka till med dina val! Kram

2010-12-19 @ 20:05:20
Postat av: Johnny

Gör det som känns rätt för dig

2010-12-20 @ 08:27:17
Postat av: Vonsan

Ge dagiset lite mera tid och känn efter så att du är helt säker. Om du fortfarande känner att det är rätt för dig så läs vidare. Det skall vara kul att gå till jobbet och man måste trivas....

2010-12-20 @ 11:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0