Diskning och så

Har ni diskningsritualer?
Det har jag.

Jag måste alltid diska med disksvamp, inte borste.
Så startar jag med tallrikarna, först de flata, sen assietterna, sen de djupa.
Efter det kommer eventuella lock till kastruller och matlådor.
Sen är det besticken. Först de stora sakerna som slevar och stekspadar, följer (kock)knivar och sen tar jag alla bestick i ordning: gafflar, knivar, skedar och teskedar.
Efter det så är det glasen. Först alla stora glas, sen alla små glas och sen muggar.
Och allra sist kommer resten, det vill säga eventuella matlådor, grytor, stekpannor, skålar och nappflaskor.
Efter varje huvudgrupp (tallrikar, bestick, glas, annat) så fyller jag på med diskmedel i svampen.
När jag är klar tvättar jag händerna.

Jag gör det minsann inte lätt för mig.
Eller så gör jag det och låter Henk diska istället.

Kommentarer
Postat av: Natosh

Jag tackar gud för min bänkdiskmaskin, utan den hade vi nog dödat varandra här hemma

2010-02-04 @ 20:49:32
URL: http://www.natosh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0