Help wanted

Hjälp mig nu ni som har/har haft små barn.
Vad gör man för att aktivera dem? Speciellt med tanke på att just min bebis är otroligt bortskämd i sina första tre månader med att få vara i famnen och bli lekt med så fort han har gnällt det minsta pip.
Vi har ett finfint babygym som kostade 700:- Där ligger han i 10 minuter, sen börjar han först gnälla, sen skäller han ut Spöket Laban som hänger där och sen börjar han skrika.
Vi har en jättebra babysitter. Den har fint gung och en liten aktivitetsskena över. Där sitter han i max 20 minuter och glor på tv:n. Oftast börjar han gnälla efter 10. Om man inte ställer sig lutad över och busar med honom vill säga. Då skrattar han och sprattlar och gungar.

Vad annat kan man göra? Lägger vi honom på mage på golvet så lyfter han huvet tre gånger sedan skriker han i frustration eller ger upp och lägger ned huvudet och suger på fingrarna.
Jag kan ju inte sticka en bok i näven på honom och säga åt honom att skriva en bokrecension.
Eller sätta honom framför tv-spelet.
Eller slänga ut honom i snön så att han kan bygga snögrottor i vallarna.

Och jag kan inte gå och kånka runt på honom hela tiden och ge honom ständig uppmärksamhet.
Så snälla, hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Ja du, som du själv skriver så är nog lilla gossen lite bortskämnd. Jag kan mycket väl förstå det. Älskar själv att bära honom.

Men som förälder kan det bli jobbigt i längden. Och som du själv förstått så älskar han närhet.

Förr i tiden la man ner barnen och dom fick träna på att skrika en stund. Efter ett tag kom dom själva på att det var ingen idé. Man fick inget gensvar. Men om det är rätt metod i dag vet inte jag. Hoppas du får goda råd från andra unga föräldrar.

Bamsekram från Vonsan

PS! Pussa den lilla odågan från mig!!

2010-02-24 @ 15:37:47
Postat av: Ninni

Jag är ju bortskämd med att sonen var väldigt nöjd med att ligga på golvet.

Och det går ju inte att bära jämt då får man ju inget gjort.

Du får prova att trötta ut honom..han får helt enkelt skrika en stund.

Om han är mätt har torr blöja så går det ju ingen nöd på honom!!

Om han absolut måste han närhet kanske du borde skaffa en sjal eller bärstol.

Är han nöjd om han sitter i babysittern och han ser dig???

Fast en bokrecension borde han ju klara..haha.



Du får sätta på bra musik lägga honom i gymmet..och kämpa mot gråten lite grann.

Lycka till..kramen

2010-02-24 @ 15:49:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: a

kan tyvärr inte hjälpa xD

2010-02-24 @ 16:03:01
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Lenkan

Tack för idéerna, jag får bli mer hårdhudad antar jag...han är ju van vid att när han ger minsta pip av ett skrik så lyfter vi upp honom.

2010-02-24 @ 19:51:09
URL: http://lenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0