Lurifaxen

Igår somnade Lokeman strax efter 21.
Lite före 5 imorse hörde jag att det bökades och gnyddes inne i hans rum.
Så jag ställde in mig på att piggna till, han brukar ju tycka att det är morgon när han har sovit så länge.
Jag kissade, tvättade ansiktet med iskallt vatten och lyckades bli pigg.

Fixade bebins flaska och plockade upp honom.
Gav honom mat.

Men efter maten så somnade skitungen igen!
Jag misstänkte att det bara var en liten "efter-maten-lur" och satt och såg på tv när han sov i sin säng.
Och väntade. Och väntade. Och väntade. Ingen idé att lägga mig tänkte jag, han vaknar ju snart igen.
Jovisst.

Lurifaxen sov från 5.30 till 7.15!
Och där satt jag helt i onödan och var pigg, när jag kunde grisa i min säng i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0