Fundering

Alltså. Sär skrivningar.
Jag kan tycka att sär skrivningar kan vara under hållande ibland.
Ibland kan de till och med få mig att gap skratta, speciellt om det handlar om reklam annonser som på pekar att det finns skum tomtar eller kalv lever att köpa.

Men seriöst. Är det inte otroligt mycket mer särskrivningar nu än för, säg 10 år sedan?
När jag gick i skolan såg man nästan aldrig en särskrivning, därför var det så speciellt roligt när man fick syn på en.
Nu ser man det överallt!
Vad beror det på? Är skolan sämre idag än förr? Eller är ungdomar latare och orkar inte bry sig om att skriva rätt?

I just wonder....



Kommentarer
Postat av: xy

Har kommit fram till 2 saker:



1. Ja det är vanligare nu, då mer & mer saker blir amerikaniserat.

2. Det förekom ofta förr också men man kanske inte la märke till det. Jag upptäckte för inte alls så länge sedan att min gamla favorittidning faktiskt heter "Nintendo Magasinet"

2010-05-31 @ 00:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0