Hemskheter

I fredags var det invigningskalas på lekterapins nya terrass på sjukhuset.
Massor av barn som har varit inlagda på min avdelning kom dit och lekte med barnen som nu ligger inne.
Det serverades godis och tårta och saft till alla.

Men så hade personalen gjort någonting fruktansvärt.
De hade tagit dit CLOWNER!
Som hade rest ända från Göteborg (de jobbar på Drottning Silvias Barnsjukhus vanligtvis) för att roa barnen.
Alla barn tycker inte om clowner.
Vissa barn är rädda för clowner.
Vissa barn tycker att clowner är bland det läskigaste som finns och vågar inte ens titta på dem.

Och det gäller vissa Lenkor också.
Jag har clownfobi. Rejält.
Ändå fick jag leda dem till rummen där barn som inte var rädda fanns.
Och jag fick avråda dem att gå in i vissa rum eftersom barnen där är rädda för clowner.
Och detta fick jag göra samtidigt som jag stirrade i golvet för att slippa titta på dem.
Undrar hur de tolkade mina signaler....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0