Inge bra

Nej, idag var ingen vidare dag.
Så jag är inte på skämthumör idag.

Imorse sa jag att jag inte hade den minsta lust att jobba idag, bara en känsla liksom.
Och det första som händer på avdelningen efter nattrapport och genomgång av patienterna är att en av "mina" barn blir sämre.
En liten tjej på 2 år, enorma andningsproblem. En frisk människa utan syrgas brukar ligga på 99-100% syresättning.
Den här tjejen hade imorse 55-65% syresättning, och då hade hon ändå massor av syrgas på.
Föräldrarna hade det riktigt jobbigt, de grät båda två och jag fick bita mig så hårt i tungan att jag hade blodsmak i munnen för att inte gråta själv. Där är det ju jag som ska vara stark och stötta.
Det blev i alla fall bestämt med läkaren att vi inte kunde göra mer för lilltjejen. Så när vi stängde av hennes syrgas så somnade hon in på 2 minuter.

Sen var det bara att bita ihop och klara sig igenom dagen med andra barn att ta hand om och dessutom städa ur den avlidnas rum till slut. Inte roligt alls, mitt första dödsfall som jag varit närvarande vid.
När jag kom hem från sjukhuset så var det första jag gjorde att lyfta upp Lokeman, krama honom (nästan för hårt) och låta all sorg rinna ur mig. Oj vad jag grät. Och sen tackade jag Loke för att han har den goda smaken att vara frisk.
Ens liv sätts verkligen i perspektiv när man arbetar på en sån avdelning, man blir otroligt tacksam för det man har.

Kommentarer
Postat av: Natosh

Men fyfan vilken mardröm. Nu började jag gråta. Min skrutta är ju 2 också... Fy fan stackars stackars människor. pissliv



kram på dig och tänk på vilket oerhört viktigt jobb du har, jag vet inte om jag skulle palla

2010-05-12 @ 23:25:42
URL: http://natoshh.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch, vad hemskt :( Såna stunder ser jag inte fram emot!

2010-05-13 @ 10:59:31
URL: http://http//jagskablisyrra.blogg.se
Postat av: modern

det är hemskt att sånt händer, jag kan faktiskt förstå hur dessa föräldrar mår, har ju varit på väg att förlora både dig och din bror....men du är så oerhört stark min älskade dotter! Jag måste säga att jag är så stolt över dig

2010-05-18 @ 10:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0