Uff

Zombie....
Mycket på praktiken igår kväll, nya ungar, ledsna föräldrar, gamla ungar, arga föräldrar, tanter som pratar skit hit och dit, mycket spring, spytorkning, ledsna barn och brännbollsträ i ansiktet.
Ja inte på mig då, utan en kille som kom in med totalkrossat okben.

Kom hem strax före 22, tryckte i mig mat och somnade sen. Vaknat minst hundra gånger inatt och gav upp klockan 04.33. Då gick jag upp och duschade.
Nu väntar ett svettigt och stressigt dagpass, börjar om 1,5 timme.

På tal om tanternas skitpratande, det finns en manlig sköterska på avdelningen. Han är 27 år, väldigt snäll och tyst för det mesta, sköter sitt och är kanon med barnen.
Honom har jag inte hört ett ont ord om. Bara trevliga saker.
Däremot har jag hört skit om precis varenda kvinnliga anställda. Hur konstigt är inte det?


Bild på en trött Lenka

Kommentarer
Postat av: Natosh

Exakt samma på äldreboendet jag jobbade på. Den enda snubben var HELT FANTASTISK kacklade hela hönsgården unisont, tills det började dyka upp blåmärken på de gamlingar han varit hos...



Därmed inte sagt att den manliga sköterskan inte är jättebra, men kärringar verkar mer benägna att snacka skit om sina medkärringar, även om medkärringen kanske är lika bra som tuppen.

2010-05-11 @ 12:21:54
URL: http://natoshh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0