Avskyvärt

Jag förstår inte hysterin över det här norrlandsmjället som har lagt sig på backen.
Alla bara äääälskar snön, för då känns det att det snart är jul, allt blir så ljust, man kan leka i snön och blah blah blah...
Näe, snö är blött, kallt, halt och äckligt.
Och jag lovar, julen kommer vare sig det är snö eller inte. (för min del får det gärna regna på julafton, det gör mig iiiingenting)
Jag avskyr snö.
Jag avskyr att köra bil när det är snö. Speciellt när jag har en guldklimp i barnstolen.
För avsett hur bra (och lugnt) jag kan köra i snö så gör inte alla andra det.

"På vintern ska det vara snö" är ett argument jag ofta får höra.
Ska det? Fråga en egyptier om det stämmer.
Och mitt motargument är: "Men, ska det inte vara mörkt på vintern?"
Snön lyser ju upp allt, så då är det antingen eller dårå.

Hmm, känns som ett ganska bittert inlägg, det första på länge...förlåt.
Men jag slutade röka för 2 dagar sen och har rätten på min sida när det gäller bitterhet.
Pilutta er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0