Velhuvud

Åh vad jag velar fram och tillbaka hela tiden!

Jag vill så hemskt gärna arbeta som förskollärare, jag älskar jobbet, älskar barn och har nu behörighet att söka utbildningen.

Men så börjar jag tänka på min kropp och hur länge den kommer att klara av att arbeta som det. Jag har ett pajat knä, en trasig handled, ryggsmärtor och ishias. Och jag är inte ens 30 år gammal.

Då började jag tänka i banor på ett jobb som kombinerar kontorstid med att arbeta med människor, för att arbeta med människor måste jag. Jag skulle inte klara ett jobb utan det.
Kom fram till att socionom är en bra utbildning, då kan man arbeta som biståndsbedömare, socialsekreterare, boendestödjare, samordnare, kurator m.m. m.m.

Men då krävs matematik B för att få behörighet till utbildningen och ni kanske minns hur mycket ångest jag hade över matte A? Och matte B handlar i princip bara om allt som jag tyckte var jobbigast i matte A fast upphöjt till 4.
Fixar jag det? Orkar jag ens ge mig in på det? Kommer jag att tveka om utbildning sen igen?

Alla dessa frågor. Och det är viktiga frågor som kräver väldigt genomtänkta svar.
Och jag måste sätta fart, för jag blir yngre med tiden.

Gaaaah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0