Lista nu igen

Såhär på nattkvisten så är det okej att lägga in en lista.
Lets go.

Höger- eller vänsterhänt:
Höger
Hårfärg?
Blond innerst inne, men svart ytterst ute
Ögonfärg?
Blå-grå-grön...typ...
Soluppgång eller solnedgång?
Solnedgång
Syskon?
Har en liten bror som fyller 25 i sommar
Favoritmånad?
Juli tror jag, eller kanske juni...
Vem ringde du senast?
Mamma
Vem ringde dig senast?
Mamma
Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Åker till Maxi efter skolan, är det nåt mer än saft och blöjor jag ska köpa?" till Henkan
Vad är dagens planer?
Inte så mycket kvar av dagen, så sova antar jag
Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms helt klart, jag lider av telefonfobi
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda
När såg du senast din mamma?
Klockan 13.56 enligt klockan i bilen
När vaknade du idag?
05.35
Vem fick dig att skratta senast?
Lokeman
Är du för ung för att äga vinylskivor?
Inte då
Har du stationär eller bärbar dator?
Jag har bärbar, Henk har stationär
Sover du med eller utan kläder?
Utan och med bara påslakan
Hur många landskap har du bott i?
Två, värmland och västergötland....jag gillar landskap på V...västerbotten nästa?
Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja, men de va några år sedan
Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor
Humör just nu:
Trött....lite blasé...
Favoritgodis:
Sodapops
Är det nåt du absolut inte äter:
Fisk, skaldjur och inälvor...barn...husdjur...
Vad sa du senast:
"Vad är mitt favoritgodis?"
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
Nån epok där jag hade ett jobb
Sommarplaner:
Jobba, bada, åka till Kolmården, fira femårig bröllopsdag 
Fisk eller badkruka:
Fiskkruka
Hur många kuddar sover du med:
En, men jag måste ha en till bredvid
Favoritväder:
Ett rejält åskväder med skyfall, blixtar och dunder och 25 grader varmt!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med:
Min son, min man och min mamma
Spelar du nåt instrument:
Inte nu, har spelat piano och lite trummor
Morgon- eller nattmänniska:
Mitt-på-dagen-människa
Sparare eller slösare:
Ingetdera, det bror på ekonomin för stunden. Hade jag pengar att spara så skulle jag.
Bästa film:
Alldeles för många att räkna upp
Tror på liv på andra planeter:
Tja, universum är ju ganska stort...större än Globen till och med har jag hört!
Tror du på mirakel:
Min son är ett mirakel
Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Jodå. Men jag kan ju ha en annan mening inom mig än den jag visar utåt.
Är du kittlig:
Näpp
Snarkar du?
Japp
Stjärntecken?
Våg (passar en tjockis som mig)
Rädd för insekter?
Nej inte rädd, men lite äcklad
Äckligaste insekten:
Tvestjärtar kanske...eller nåt stort och läskigt i ett varmt och fuktigt land med mycket skog...
Största svaghet:
För snäll för mitt eget bästa tror jag
Det här är jag bra på:
Laga mat, älska min familj, frågesport, stressa, diskutera film
Bästa bok?
Finns så många...men "Låt den Rätte Komma In" av John Ajvide Lindqvist och "Ruinerna" av Scott Smith ligger i toppen.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Att stoppa tiden
Vad vill du jobba som?
Förskollärare
Pizza eller hamburgare?
Pizza tror jag...om inte hamburgaren är från Burger King eller hemlagad
Skriver du dagbok?
Ja...jag bloggar?
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Har två tatueringar, en på bröstet och en på ankeln, blir nog en tredje på skuldran i sommar. Har piercing i tungan och hade innan Lokeman en ring i höger bröstvårta.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.)
Välstädat om jag får önska, stökigt eftersom vi är lata
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Gjort en gång redan
Vilken hand håller du gaffeln i ?
Vänster
Är du rädd för blod?
Jag har aldrig blivit biten, jagad eller mobbad av blod, så nej
Saltar du på maten?
Japp, alldeles för mycket
Gillar du att sjunga?
Ja, i smyg...eller i bilen
Anser du att du är stark?
Ja
Brukar du sola?
Nej det är varmt, svettigt och tråkigt
Vad gör du om du får hicka?
Hickar
Använder du knark?
Nä, även om jag ibland önskar lite amfetamin i tysthet
Kaffe, te eller inget?
Kaffe i små doser
Har du en besatthet?
Film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0