Finlandia

I veckan tog jag mig en Helsingforskryssning sådär spontant, tillsammans med bästaste Jessie James.

Vi åkte iväg 9.15 med bussen i torsdags och var framme i Värtahamnen 15.45. Dryyg och svettig bussresa!

Här kommer lite bilder från resan:

Jessicka i väntan på maten på torsdagskvällen efter en massa Tax-Free shopping

 

Jag och min söndersnutna näsa tar en drink före maten

 


Dinnertime! Oxfilé med potatisgratäng och pepparsås. För den nätta summan av 30 euro.

 

Sen vart det drinkar efter maten. Mojitos åt alla!

 

Next poison. Några otroligt sliskiga drinkar.

 

Jessie fixade fint halsband i baren

 

Själv valde jag att försöka se lite änglalik ut istället. Det misslyckades.

 

Ehm...jag vet inte riktigt vad vi hade för oss här...antar att vi hade roligt i alla fall

 

Ankommer till Helsingfors! Fredagen klockan 9.30

 

Snö och kallt var det, men vackert! I Helsingfors shoppade Jessie en massa till barnen och en jacka till sig. Jag letade efter en höstjacka till mig, men det är snudd på omöjligt att köpa höstjacka på hösten tydligen!

 

Ett försök till att se änglalik ut på fredagskvällen

 

Fredagens middag: panini med salami. 7,5 euro. Lite billigare än dagen före!

 

Efter maten intog vi nya drinkar och såg på barnshowen. Både Jessie och jag fick en tår i ögat och vi saknade våra älsklingar därhemma.

 

På fredagskvällen blev vi drabbade av världens snöstorm! 35 sekundmeter, horisontell snövägg och hela havet stormar. Inte ens drinkarna fick oss att svaja i takt med båten. Det blev inte mycket sömn den natten, det var mest att ligga och hålla i sig för att slippa rulla ur sängen.

 

På lördagsmorgonen var ovädret bortblåst och solen lyste i Sverige. Och såhär glad var Jessie när vi äntligen kommit av båten och väntade på bussen hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0