Barnfri helg

Vilken helg det har varit!
I fredags hämtade Lokes farmor honom på dagis och tog med honom hem över natten så att Henk och jag kunde gå på konsert på kvällen.
Sen på lördagen ville mamma ha skruttet över natten, så där fick Henk och jag två barnfria nätter samma helg!

Det är så underbart att njuta av dessa dagar och nätter!
Ingen som hänger på badrumsdörren och frågar "vad göör du mamma?" när man gör sig iordning, ingen som tassar in i sovrummet mitt i natten för att "jag har fel snutte!" Ingen som vill upp och leka gräsklippare klockan sju på morgonen...

Men...attans vad man saknar det lilla trollet när han är borta så länge! 
Vi ramlade nästan över varandra, Henk och jag, i ivern att hämta det lilla buset. Så kom vi till mamma, rusade in i rummet där Lokeman lekte och skrek "heeeej älskling!" 

Varpå lillskiten ser upp, får syn på oss och säger tydligt: "jag vill inte!" 

Det är kärlek det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0