Ja just det

Ännu en skitdag på jobbet.
Eller, jobbet i sig är ju inte skit, men det hände jobbiga saker.

Jag kom till jobbet tio i sju imorse, skulle börja sju. Hörde ett illvrål från Guns rum. Funderade på varför GBC inte var där, hon skulle ju börja 06.45. Sprang in till Gun, där ligger hon på golvet i en enorm blodpöl. Jag skojar inte, det var blod överallt! På garderoben, i sängen, hela golvet, hela hon själv....
Jag fick panik, och då reagerar jag med kolugnhet. Så jag sa till henne att jag skulle strax komma igen, hämtade telefonen och ringde efter sköterska och personal från våningen ovanpå så att jag inte skulle vara själv.
Fick in Guns täcke under hennes huvud. Der rann konstant från huvudet och jag ville inte resa henne. Sköterskan och den andra fick ta hand om henne när de kom, jag fick springa med blodig tvätt till tvättstugan.
Sen ringde jag GBC. Och väckte henne. 07.15. Hon hade försovit sig.
Vi fick skicka Gun till sjukhuset (som tur var slapp jag åka med idag) så hon fick kollas upp och såret sys.
När GBC kom fick jag en lång kram plus en skopa ovett för att jag inte hade ringt tidigare. Men det var inget illa ment, utan hon tänkte bara på mitt bästa. Sen löpte dagen på som vanligt.
Jag önskar att jag var ledig resten av veckan, för de här två dagarna har tärt otroligt mycket på mig. Men icke, jobbar ons, tors, fre, sön. Jag får bita ihop helt enkelt.
Men när jag kom hem idag så la jag mig i sängen och grät en lång stund. Jag är stark i krissituation, men svag när jag tillåts. Sen sov jag 2 timmar av ren utmattning.

Henrik har mest spelat tv-spel idag. Och jag har läst. Nu tar han en dusch, ska jag också göra när han är klar. Sen ska vi komma i säng tidigt, jag känner att jag verkligen behöver det trots att jag sov på dagen.

En liten glad nyhet mitt i allt elände är i alla fall att min underbara underbara svärfar ska skriva ut boken. Alla sex kopiorna! Han är fantastisk ibland. Jag älskar mina svärföräldrar så otroligt mycket. Speciellt med tanke på hur min egen far beter sig.
Apropå det, ni som läser och inte vet det, så bröt han all kontakt med mig för 21 månader sedan. Det är mycket som har lett till det. Och igår så kollade jag gamla kort och fick se bilder på honom, därav det senaste korta inlägget.

Imorgon får jag ta bilen till jobbet, världens bästa Tobbe hämtar Henrik så jag kan köra. Jag behöver det, jag har sååå ont i höften och en bit upp i ryggen och en bit ned i sätesmuskeln. Jag ska prova ha på lite liniment sen.

Nu orkar jag inte knappa mer. Men ha det bra ni trogna läsare!

Dagens djur
image78

Kommentarer
Postat av: Någon

Aha,det förklarar det tidigare inlägget lite i alla fall. Hoppas att du mår bätre idag.
Skumt att bara bryta så där, men det löser sig säkert.
Varför inte vara modern o skicka boken på CD-skiva till bolagen förresten?

2008-04-10 @ 16:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0