Sjukhusmat is the Shit

Som sagt var så låg jag inne på sjukhuset fredag - tisdag. Luncherna och middagarna som kommer från storköket är ganska sådär faktiskt, men på morgnarna och kvällarna så dukas det upp en riktigt fin smörgåsbuffé på själva avdelningen.
Olika brödsorter, fil, olika flingor, olika pålägg och grönsaker m.m. Nu är inte jag typen som gärna äter tre gånger per dag och dessutom kvällsmacka, men på lördagskvällen fick jag en särdeles vidrig broccoligratäng till middag som jag inte klarade av att äta, och därför tänkte jag passa på med en god smörgås till kvällen.

Så jag knatade glad i hågen ned till matsalen och såg ett nytt bröd som såg jättegott ut. Jag tog två skivor av det och bredde på leverpastej och la på både sallad och gurka för att riktigt kunna gotta mig, la på en tallrik och tog med till mitt rum.
Väl där satte jag mig bekvämt i sängen, såg till att det inte var reklam på tv, smuttade på min äppeljuice och beredde mig på en god smörgås. Lyfte den ena och förde den till munnen, det riktigt vattnades i mun på mig!
Men när den nådde munnen så kände jag en konstig lukt. Först förstod jag inte alls vartifrån den kom, men så sniffade jag försiktigt på en brödkant. Och visst var det brödet som luktade konstigt.

Nej, det var inte mögel eller sur pastej eller nåt. Det luktade helt enkelt djuraffär om själva brödet!
Det kunde jag absolut inte äta, så det var bara att kasta mackorna och inse att kvällsfikat var förstört, jag hade tappat min aptit.

Jag gillar grovt bröd i viss mån, men när det luktar hamsterpellets får det vara nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0