8:e december. Min tro.

Just det. Min tro.
Eller snarare otro.
Jag är ateist. Eller kanske agnostiker.
Jag vet faktiskt inte.

Vad jag vet är att jag absolut inte tror på någon form av gudom.
När jag var liten var jag kristen av egen vilja.
Jag älskade bibeln, jag bad kvällsbön och litade på Gud.

Men sen så hände så mycket i mitt liv, så mycket negativt att jag tappade min tro.
Och sen har jag aldrig orkat leta upp den igen.
Och jag tror inte att jag vill det heller.

Jag har vänner som är superkristna.
Jag har vänner som är Jehovas.
Jag har vänner som är muslimer.
Jag har vänner som är hinduer.
Jag har vänner som tror på asatron.
Jag har vänner som är Budhdister.
Jag har till och med vänner som är satanister.
Men inte en enda religion lockar mig det minsta.

Jag tror, jag tror på sommaren...
Nej. Just nu tror jag inte ens på den när det är 20 minusgrader!


Första bilden som kom upp när jag googlade "tro"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0