En varning

Skriv aldrig din åsikt på Familjeliv. Du kommer få så mycket påhopp att du till slut ger upp och börjar grina.
Du kommer få inpräntat i ditt huvud att du är en dålig mamma och att du inte är värd att ha barn.
Till slut kommer du att börja tvivla på dig själv, trots att ditt barn är ett levande tecken på att du har gjort ett kanonjobb.

Tydligen är jag det värsta som har hänt barn sedan Josef Fritzl för att jag har låtit min son ligga och skrika i flera minuter utan att ta upp honom.
Tydligen borde jag anmälas för barnmisshandel för att jag inte har orkat bära på honom varenda minut av hans liv.
Tydligen borde socialen kopplas in för att jag gör mitt barn otryggt genom att inte låta honom få som han vill hela tiden och för att jag försöker skapa rutiner.
Tydligen borde jag flås levande så att jag kan förstå hur illa jag har gjort mitt barn genom att vara så självisk att jag har velat vara Lenkan också och inte bara mamma.

Bara så ni vet.
Jag är fruktansvärd.
Eller så är Familjelivs forum det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är en bra mamma och du vet bäst vad du gör för ditt barn. Har själv inte barn men har märkt att det finns många mammor som tror att de är supermammor och att de minsann aldrig gör något fel när det gäller deras barn. De curlar och dalltar och är så mycket mamma att de kväver sina barn och den person de lever tillsammans med. Mår du bra så mår ditt barn bra. Man måste få vara sig själv och inte bara mamma.

2010-05-30 @ 23:32:42
Postat av: Vonsan

Angelica

Loke kan inte ha en bättre mamma och pappa.

Tro inte på allt du läser och hör.

2010-05-31 @ 11:05:15
Postat av: mamoulian

Du här en toppenmamma, Lenkis! Spindeln ser jättenöjd ut hela tiden ju... ;-)

2010-05-31 @ 12:01:38
URL: http://cesspitrefuse.blogspot.com
Postat av: Beatrice, mamma till Devin ~090723~

HAHAHA, folk är bra tokiga på familjeliv!

2010-05-31 @ 14:01:16
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du ÄR en jättebra mamma!! Och man måste faktiskt låta sina barn skrika lite oxå, det får de starka lungor av och ska man dalta och bära runt dom hela tiden så blir de aldrig självständiga.

Emmie har iaf klarat sig bra och hon fick skrika ibland :)

Kram

2010-05-31 @ 16:40:24
URL: http://kalithea.blogg.se/
Postat av: Camilla

btw jag va tvungen att skriva ett inlägg i tråden jag oxå haha

2010-05-31 @ 16:41:15
URL: http://kalithea.blogg.se/
Postat av: Camilla

Påhopp fick man jag haha... satt mest och skrattade åt alla dumma kommentarer från mammor som läser sig till att vara mamma.

Man kan inte läsa sig till hur man ska kunna ta hand om en annan människa, bebisar är ju liksom inga robotar med on/off knappar på.

Man måste ju gå på känsla oxå.

Kram

2010-06-01 @ 19:30:09
URL: http://kalithea.blogg.se/
Postat av: Natosh

Bakom en datorskärm är alla supermammor.



Jag brukar gå in på familjeliv när jag känner att jag inte har något att prata om, sedan har jag en hel uppsjö av tokiga utspel att diskutera.



Och att ungarna mobbar varandra är inte så konstigt, det lär de sig hemma hos sina expertföräldrar

2010-06-02 @ 17:04:57
URL: http://natoshh.blogg.se/
Postat av: Ina

Jag har vart inne på Familjeliv några ggr och kan bara säga att jag blir fanimig mörkrädd av den sidan. Eller nej, inte av sidan.. utan av "FOLKET" som är där. Som du säger; alla dessa påhopp!

De verkar inte ha några liv de som sitter där.



2010-06-04 @ 11:20:53
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0