När det blir fel fast man läser rätt

Igårkväll satt Henk framför sin dator och läste Aftonbladet när jag gick för att borsta tänderna.
Plötsligt hör jag att han börjar skratta. Sen ropar han på mig.
"Lenkan kom, du måste läsa det här"

Jag gick dit och tittade på artikeln han pekade på. Här har ni den:


"Ja, det var ju lite...konstigt" säger jag och småler och förstår inte alls varför han vrider sig i skrattattack.
Han pekar. "Jamen, kolla!" säger han. "Det står ju BRAXEN! Hahaha"

Ja. Jo. Sen lärde jag min man att det faktiskt heter braxen. Ja, fiskarten heter braxen. Nej, den heter inte bara brax.
Och nej, det heter inte gäddan. Eller abborren. Om man inte menar just den gäddan eller abborren då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0