Vad handlar du?

Jag måste erkänna en sak.
Jag gör en lite ful sak när jag handlar i mataffären.
Jag avskyr tanken på att andra gör det med mig och mina varor, men jag älskar att se vad de andra kunderna lägger upp på kassabandet. (Kassabandet, heter det så??)

Det är jätteroligt att fundera på vad de ska ha sakerna till. Och hitta på små historier om maten/varorna.

Idag när jag var och handlade med Lokeman på ICA så hade jag tre stycken före mig i kön.

Den första kvinnan plockade upp hundrafjorton burkar med kattmat och en tub tandkräm.
"Klart man behöver tandkräm om man ska käka så mycket kattmat" tänkte jag

Den andra kunden, som var en man, la upp tacokrydda, salsa, en burk med chili-con-carne, grillchips och en burk jalapeños. Plus ett extrastort pack med toalettpapper.
"Klart man behöver extra mycket dasspapper om man bara käkar kryddstarkt" tänkte jag.

Tjejen som stod framför mig plockade upp 7 risifrutti, 7 äpplen, 7 bananer, 7 morötter, 7 Loka med citronsmak och 7 enportionsförpackningar med fryst färdigmat. Tro't eller ej.
Jag visste faktiskt inte vad jag skulle tro eller tänka om det.
Antingen så handlar hon endast en gång i veckan, eller så är det nån ny veckodiet.

Eller så bor hon tillsammans med de sju små dvärgarna.

Kommentarer
Postat av: Natosh

Haha, jag erkänner jag brukar göra så! Och sen har jag så dålig självkontroll att jag inte kan låta bli att fnissa lite, trots att stackarn framför köpt något till synes helt normalt. Fantasin vet inga gränser

2010-05-05 @ 09:42:03
URL: http://natoshh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0