Vad Lenkan ogillar i trafiken

Jag tycker om att köra bil.
Men ibland avskyr jag att köra bil.
Beror på att jag är en superb förare, men inte alla mina medtrafikanter är detsamma.
Här är en liten lista på saker som gör mig vansinnig i trafiken.

* Bilar som ligger och nosar min bil i röven trots att jag kör i rätt hastighet. Gäller speciellt på vintern då bromssträckan är sådär tre kilometer längre än på sommaren.

* Gångtrafikanter som kliver rakt ut på övergångsställen utan att ens se om det kommer någon bil. Jovisst, fotgängare har företräde vid övergångsställen, om de har kontakt med biltrafikanterna. Och dessutom, ja du har kanske lagen på din sida, men vad fan hjälper det om du blir vägmos?

* Lastbilar och bussar som svänger rakt ut från korsningar utan att bry sig om oss små människor i dödliga bilar. För de vet ju att de inte tar stryk om det smäller, de sitter i sina koloss-karosser och myser.

* Bilar som svänger ut från en mindre väg framför mig och sen ligger och fiskör på lägre hastighet än vad jag kom med. Ska du promt tränga dig ut framför mig, se till att du gasar på för faen!

* Fordon som inte blinkar när de ska svänga. Gäller även att blinka sig ut från en rondell.

* Fordon som blinkar när de inte ska svänga. Livsfarligt i rondeller!

* Fordon som inte släpper in mig när jag kommer på en accelerationssträcka ut på en motorväg. Det är faktiskt de som kommer på sträckan som har företräde! Bromsa in lite eller gå ut i vänsterfilen!

* Fordon som inte accelererar på accelerationssträcka ut på en motorväg. Grejen är att snabbt komma upp i samma hastighet som fordonen på motorvägen.

Finns säkert massa fler saker som jag blir galen på i trafiken, men de här kom jag på nu.


Såhär arg kan jag bli i trafiken

Kommentarer
Postat av: Ninni

Håller med till fullo=)



Vissa förare gör en galen..morr.



Ha en goo dag, kram

2011-07-08 @ 09:41:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vill du bli dagens blogg?

Gå in på min blogg och tävla om att bli dagens blogg! :)

2011-07-09 @ 15:19:14
URL: http://svartvitrutad.devote.se
Postat av: Vonsan

Håller med dig! För att inte tala om alla cyklister som slänger sig ut. Dom är verkligen livsfarliga!!

Ha en bra dag!

2011-07-11 @ 07:40:49
Postat av: Fiffi

Håller med dig till fullo.



/Sofie

2011-07-12 @ 19:38:22
URL: http://k

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0