Blå Bandet

Idag fick jag veta att en mycket närstående har fått väldigt elakartad prostatacancer. Jag har köpt Rosa Bandet-dekaler förr, bröstcancer är så på tapeten varje år, stora galor osv. Men hur ofta hör man om Blå Bandet?

 

Idag köpte jag mitt allra första Blå Band. Pengarna går oavkortat till forskning om prostatacancer. Jag tycker att fler borde köpa Blå Bandet, när så många ändå köper Rosa Bandet kan man väl lägga en slant till och bidra.

 

Visste ni förresten att man kan sänka riskerna för prostataproblem med upp till 80% om man (ja, män alltså) sitter ned när man kissar? Nåt jag fick lära mig på min barnsköterskeutbildning. Så Lokeman lär få sitta ned på dass, stå när han är utomhus ja, men finns det en toalett till hands så ska han bannemej sitta ned!

 

That's all folks


Kommentarer
Postat av: Håkan Florin

Tack för att du stödjer kampen mot prostatacancer. Jag jobbar själv hårt för att sprida budskapet. SÖK I TID GUBBAR. http://www.prostatacancer.nu är bra sida för info och debatt
Håkan Florin

2012-07-12 @ 08:24:33
URL: http://www.hakanflorin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0