Generation Y

För ett par veckor sen blev jag och Henk lite hastigt och lustigt bjudna på konsert av min underbara svåger med fru.
Det var en konsert med Queen-covers och det var nåt av det bästa jag nånsin sett!

Men, när vi gått in och satt oss på våra platser så spanade jag som alltid på folket runt omkring oss och slogs av en sak.
Vad gamla alla andra var!? Det var typ bara 50-plussare och vi.
Och jag tänkte: "vad gör alla gamlingar på en rock-konsert?"

Men så kom jag på varför.
Det var ju inte de äldre som var fel.
Det var ju vi!

Vi var fel generation! Queen startade på 70-talet och hade sin storhetstid i slutet av 70-talet och i princip hela 80-talet. Startade innan vi ens var påtänkta och spelade för fullt när vi ar småpluttar som lyssnade på Mora Träsk.

Det kändes mycket underligt att komma underfund med att det var jag och mitt sällskap som var i fel ålder, inte "gamlingarna".

Kommentarer
Postat av: Vonsan

Ja det fort när man blir silverräv!

2012-03-16 @ 12:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0